Rabu, 18 Ogos 2010

Sajak.(Sambungan Bahagian D)


b)         Empat persoalan sajak

Fakta 1 :  Kekejaman terhadap orang Islam
H/C           Bulan berdarah menitis di tubuhku dan aku menangis
                 bersama rakyat Palestin, Moro, Pattani, Eritrea dan
                 semua yang tergilis

Fakta 2 :  Perjuangan menegakkan keadilan/kebenaran
H/C           aku bertarung di negeri menegakkan manhaj kedaulatan
                 di tengah sengketa puak antara kebatilan dan kebenaran.

Fakta 3 :  Kezaliman membawa kesengsaraan
H/C           Bulan berdarah menitis dan aku mendepani kurun
                 kurun serigala menerkam mangsa seperti Sahara Afrika

Fakta 4 :  Keberanian memperjuangkan hak
H/C           Bulan berdarah menitis dan mata enggan lelap
                 aku memimpikan arus merah bertukar arus para syuhada

Fakta 5 :  Semangat yang tidak pernah pudar
H/C           tetapi aku bangkit dengan luka tanpa mengenal putus asa
                 akidahku pantang dicabar mesti dijejal mayat bertimbun

Fakta 6 :  Keprihatinan sejagat
H/C           Bulan berdarah menitis dan mata enggan lelap
                 aku memimpikan arus merah bertukar arus para syuhada

Tiada ulasan:

Catat Ulasan